חדשות כאן ישראל

תנועת אומ”ץ, קוראת אל נשיא בית המשפט העליון להשעות את השופט יורם דנציגר

0
0

יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ מר אריה אבנרי; “נראה היה לנו שהשופט דנציגר, היה צריך להשעות את עצמו לאלתר מתפקידו, עד לברור נוסף של נסיבות השינוי בהחלטת הפרקליטות בעניינו… לא יעלה על הדעת ששופט עליון, ימשיך בתפקידו אחרי שדבק בו מחדש רבב, שעלול להכתים את מערכת המשפט”.
תנועת אומ
תנועת אומ”ץ, קוראת אל נשיא בית המשפט העליון להשעות את השופט יורם דנציגר

תנועת אומ”ץ, פנתה היום (יום ראשון | כ”ב כסלו התשע”ה) אל כב’ נשיא בית המשפט העליון עו”ד גרוניס וממשנה לנשיא עו”ד מרים נאור, לנקוט יוזמה ולהשעות את כב’ השופט יורם דנציגר, בעקבות תוכנית הטלוויזיה ב’ערוץ 10’ בשם תכנית “המקור” סדרת תוכניות תחקירים עיתונאיים המשודרת בערוץ 10, בהנחייתם של העיתונאים; רביב דרוקר ורזי ברקאי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ, מר אריה אבנרי, במכתב אשר שיגר אל בית המשפט העליון, טוען, כי; “תכנית “המקור” ששודרה ב’ערוץ 10’ בתאריך 3.12.14, כללה גילויים מפתיעים על פרשת חקירתו של השופט העליון ד”ר יורם פליקס דנציגר במסגרת מערכת יחסיו העסקיים והאישיים (כאשר היה פרקליט פרטי כשעמד עמד בראש משרד עורכי הדין דנציגר, קלגסבלד ושות’, עם ראש עיריית בת ים לשעבר, מר שלמה לחיאני שחברו יחדיו לשותפות בעסקת קרקע במערב העיר נתניה.

ביולי 2007, אישרה ה’וועדה לבחירת שופטים’ את מינויו של דנציגר לשופט בית המשפט העליון, ללא מתנגדים.

מינוי זה, היה במסגרת יוזמתו של שר המשפטים, דאז, מר דניאל פרידמן, להביא למינוי משפטנים מהמגזר הפרטי לכהונה בבית המשפט העליון. ב-15 בנובמבר 2007, הושבע דנציגר כשופט בבית המשפט העליון.

ב-1 באוגוסט 2011, לראשונה בהיסטוריה השיפוטית של ישראל, התיר היועץ המשפטי לממשלה עורך הדין יהודה וינשטיין ל-משטרת ישראל, לחקור באזהרה את דנציגר, בשל קשריו עם לחיאני, ראש עיריית בת ים, ו-שירותים משפטיים שהעניק לו (לפני מינויו לתפקיד שופט).

פרסומת; תרומת כאן נעים | עיתון האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’

אבנרי, מוסיף ומציין, במכתבו, כי; “בעבר (ינואר 2012), קבע היועץ המשפטי לממשלה עו”ד וינשטיין, כי ’אין אשמה’ בהתנהלותו של השופט דנציגר ומשום כך הוא רשאי לסיים את חופשתו ולחזור אל כס השיפוט בביהמ”ש העליון.

בתכנית, נחשף במפתיע, כי הפרקליטה שטיפלה בתיק, עו”ד דנה נאמן, התכוונה לכתוב במסקנתה שיש לסגור את התיק מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה והמשמעות היא במקרה זה שהשופט דנציגר לא יכול היה לחזור אל ביהמ”ש העליון.

יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ מר אבנרי, מוסיף ומציין במכתבו, כי; “עו”ד נאמן, שינתה את מסקנתה, כפי ששודר בתכנית, וקבעה מחוסר אשמה וזאת בעקבות פנייתו של היועץ המשפטי לממשלה.

לאור הנאמר, לעיל, נראה היה לנו שהשופט דנציגר, היה צריך להשעות את עצמו לאלתר מתפקידו, עד לבירור נוסף של נסיבות השינוי בהחלטת הפרקליטות בעניינו.

“לצערנו הרב, הוא לא עשה כן” – הדגיש יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ מר אריה אבנרי; “משום כך, סבורה אומ”ץ, שיש מקום שבית המשפט העליון, ינקוט יוזמה בנדון.

לא יעלה על הדעת ששופט עליון, ימשיך בתפקידו אחרי שדבק בו מחדש רבב, שעלול להכתים את מערכת המשפט”.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן