אוניברסיטה | מכללה

ההבדל בתקצוב בין האוניברסיטה למכללות במקצועות טכנולוגיים פוגע בתעשייה

0
0

כך מאשימה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין בטקס הענקת דיפלומות לתואר הנדסאי ב’הנדסאים באריאל’; ״מקום שבו משנים את שמו של משרד המסחר התעשייה והתעסוקה ל-משרד הכלכלה, לא מבינים ממה מורכבת הכלכלה״.
ההבדל בתקצוב בין האוניברסיטה למכללות במקצועות טכנולוגיים פוגע בתעשייה
ההבדל בתקצוב בין האוניברסיטה למכללות במקצועות טכנולוגיים פוגע בתעשייה

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (מסיעת המחנה הציוני בכנסת), האשימה אתמול (יום ראשון | ד’ תמוז התשע”ה) בטקס הענקת דיפלומות לתואר הנדסאי ב’הנדסאים באריאל’, כי; “ההבדל בתקצוב בין האוניברסיטה למכללות במקצועות טכנולוגיים, הוא שערורייתי ופוגע בתעשייה הישראלית עד כדי מחסור בעובדים”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטקס המכובד והמרשים, הוזמנו כ-350 בוגרים להענקת דיפלומות ל’תואר הנדסאי’ שהתקיים במכללה הטכנולוגית ’הנדסאים באריאל’. את הבוגרים, כיבדו בנוכחותם ח”כ איילת נחמיאס ורבין מסיעת המחנה הציוני, ראש עיריית אריאל מר אלי שבירו, נשיא אוניברסיטת אריאל פרופ’ יהודה דנון ונגיד האוניברסיטה מר יגאל כהן-אורגד.

בהמשך דבריה, כינתה ח״כ נחמיאס ורבין את בוגרי המכללה הטכנולוגית ’הנדסאים באריאל’; “חוד החנית של הטכנולוגיה והתעשייה הישראלית,וציינה כי ההבדל בתקצוב שבין סטודנט במקצועות הטכנולוגיים באוניברסיטה לבין אלה שבמכללות, הוא שערורייתי, אינו מוצדק ופוגע בתעשייה הישראלית, עד כדי כך שאין עובדים המבקשים לעבוד בה; ההעדפה בנקודות זיכוי שמקבלים אקדמאים לעומת הנדסאים הוא “אקדמיזציית יתר” של ישראל והתעלמות מההכוונה הטכנולוגית שלה זקוק המשק, הרבה יותר.

זאת ועוד, לאחר שחלקה עם הבוגרים את האתגרים הרבים שיעמדו בפניהם: חוסר יציבות תעסוקתית, ירידה מתמשכת בפריון המשק, חרם בינלאומי זוחל ומחסור כבד בהשקעות וכמי שהחליטה באותה הזדמנות חגיגית ל”חסל חשבונות פוליטיים”, אמרה-עקצה, ח”כ נחמיאס ורבין, כי; ״מקום שבו משנים את שמו של משרד המסחר התעשייה והתעסוקה ל-’משרד הכלכלה’, לא מבינים ממה מורכבת הכלכלה״.

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין עם דר’ יוכבד פנחסי-אדיב מנהלת המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל בטקס הענקת דיפלומות לתואר הנדסאי| צילום: דור דותן©

בהמשך ציינה ח”כ ורבין את ד”ר יוכבד פנחסי-אדיב מנהלת המכללה הטכנולוגית ’הנדסאים באריאל’ כי חשוב להשוות את תקצוב הסטודנטים במכללות לאלה ב-מכללות האקדמיות. אין שום סיבה לאפליה, ודאי כאשר התרומה למשק הישראלי של בוגרי המכללות הטכנולוגיות גדול פי כמה.

“עומדים פה דור העתיד ועמוד השדרה של שוק העבודה הטכנולוגי בישראל”, הוסיפה ד”ר יוכבד פנחסי-אדיב; “השוק הישראלי משווע להנדסאים בתחומי הטכנולוגיה, ההנדסה, המדיה והעיצוב”.

“ביום חגיגי זה, אנו מוקירים את בוגרינו, חוד החנית, כפי שהוצגו קודם לכן, אשר במהלך לימודיהם עמלו רבות, למדו, רצו, פעלו, וידעו לקבל את הביקורת, כי מה שאפיין אותם הוא הרצון לדעת, להתפתח, להתקדם, ולפתח את אפשרויות ההשכלה והמקצוענות”.

ב’הנדסאים באריאל’ לומדים למעלה מ-1,600 סטודנטים לדיפלומת ’הנדסאי’ במגוון מחלקות הנדסה וטכנולוגיה לצד עיצוב ומדיה. בנוסף מתקיימים מסלול קדם הנדסאים והכשרות מקצועיות במגוון תחומים, בקמפוס וברחבי הארץ.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן